Cieľ je jasný: Módny priemysel sa musí stať transparentným, obehovým a klimaticky neutrálnym, a to nielen v úzkom segmente. S týmto cieľom sme sformulovali našu víziu 2030: 100 % udržateľné výrobky. 100 % klimaticky neutrálna spoločnosť. 100 % transparentnosť nášho dodávateľského reťazca. Túto zmenu chceme podporiť pozitívnym výberom v štyroch oblastiach činnosti. Naše ciele platia do roku 2025 a sú rozhodujúcimi míľnikmi na ceste k realizácii tejto vízie.

Pri positive product sa zameriavame na dizajn, ktorý optimalizuje opätovné použitie, recykláciu a používanie udržateľných materiálov a obalov, aby sme našim zákazníkom ponúkli všestranne pozitívny zážitok z nakupovania.
Naše najdôležitejšie ciele do roku 2025:
₋70 % udržateľných vlákien a materiálov
₋100 % udržateľné obaly
V oblasti positive making sa snažíme vyrábať naše výrobky s čo najmenšími klimatickými emisiami, spotrebou vody a chemikálií a tvorbou odpadu, pretože inteligentná móda šetrí zdroje.
Naše ciele do roku 2025:
₋ o 40 % menej emisií CO2 v porovnaní s rokom 2018
₋ Identifikácia rizík pre vodu a implementácia vhodných opatrení na ich zníženie
- Vylúčenie škodlivých chemických látok z výroby našich strategických dodávateľov
₋0% physische Samples in der Produktentwicklung
₋0 % fyzických vzoriek pri vývoji produktov
S positive view vnášame transparentnosť do našich dodávateľských reťazcov, aby sme mohli sledovať naše výrobky od obchodu až po výrobu priadzí. Pre nás aj pre našich zákazníkov. Pretože transparentnosť je základom toho, aby sme mohli iniciovať udržateľné zmeny v dodávateľskom reťazci.
Naše ciele do roku 2025:
-Transparentný dodávateľský reťazec až po výrobu priadzí u našich strategických dodávateľov
₋Vysledovateľnosť pre nášho zákazníka
Positive partners– tak vnímame seba a našich dodávateľov. Chceme, aby živobytie ľudí, ktorí sa podieľajú na výrobe našich výrobkov, bolo trvalo zabezpečené ich prácou. Dôležitou pákou sú mzdy pokrývajúce životné náklady, tzn. mzdy, ktoré umožňujú aj účasť na sociálnom a kultúrnom dianí. Boli by prospešné najmä pre ženy, pretože väčšinu pracovníkov v našom dodávateľskom reťazci tvoria ženy. Podporou a školením ľudí v našom dodávateľskom reťazci preto tiež prispievame k rodovej rovnosti.
Naše ciele do roku 2025:
-Vývoj tzv. future fit programu odbornej prípravy pre dodávateľov , ktorým chceme do roku 2030 osloviť 50 000 pracovníkov
₋Transparentnosť a zlepšenie pracovných podmienok v dodávateľskom reťazci u našich strategických dodávateľov
-Podpora miezd pokrývajúcich životné náklady (living wages) spolu s partnermi z módneho priemyslu.

Analýza vplyvu. Pravidelné analýzy vplyvu sú východiskovým bodom našej stratégie CR. Základom je prístup spoločnosti Otto Group k riadeniu ImpACT. V trojstupňovom procese sa najprv analyzuje vplyv („impact“) podnikateľských činností na ľudí a životné prostredie, potom sa hodnotí a zavádzajú sa vhodné opatrenia („act“). Rámec tohto procesu zahŕňa “17 cieľov udržateľného rozvoja (SDG) Organizácie Spojených národov” Dôležité poznatky poskytuje aj výmena názorov so strategickými skupinami zainteresovaných strán v rámci iniciatív viacerých zainteresovaných strán. Z toho odvodené ciele spoločnosti Otto Group sa potom prenesú do našej vlastnej stratégie. Zároveň využívame kvalitatívne a kvantitatívne zistenia z tohto procesu na odvodenie ďalších cieľov pre bonprix a na hodnotenie a stanovenie priorít našich opatrení.
Riadenie. Vývojom a meraním výkonnosti našej stratégie sa zaoberá oddelenie Corporate Responsibility & Technical Product pod vedením Stefanie Sumfleth. Tím CR stanovuje strategické usmernenia a implementácia prebieha vo všetkých oblastiach, ako je riadenie produktov, zásobovanie, logistika a čoraz častejšie aj riadenie značky a marketing. Stručne povedané: všetkým, ktorí sa podieľajú na poskytovaní výrobkov našim zákazníkom od surovín až po šatník. Na zlepšenie vytvárania sietí sme vo všetkých oblastiach vymenovali takzvaných multiplikátorov CR, ktorí vo svojich tímoch propagujú tému udržateľnosti a spolupracujú v interdisciplinárnych projektových tímoch.
Zodpovednosť za otázky CR je zakotvená vo vedení spoločnosti Rien Jansen. Rada pre CR zabezpečuje prepojenie so spoločnosťo Otto Group a stratégiou CR spoločnosti Otto Group. Pretože nakoniec sa všetko spojí v koncernovom predstavenstve Otto Group.
Dodávatelia a trhy. Pri zavádzaní zmien v dodávateľskom reťazci sú naši dodávatelia našimi najdôležitejšími partnermi. Preto sme udržateľnosť pevne zakotvili v našom systéme hodnotenia dodávateľov, v hodnotiacej karte dodávateľa. Celkovo 30 % bodov sa v súčasnosti udeľuje za transparentnosť, ako aj za ekologické a sociálne aspekty. V pravidelných intervaloch prehodnocujeme našu hodnotiacu kartu dodávateľa s ohľadom na zahrnutie nových merateľných faktorov udržateľnosti. Dobré hodnotenie a plnenie našich požiadaviek na udržateľnosť sú okrem iného predpokladom pre strategické partnerstvá s našimi dodávateľmi. Naši dodávatelia profitujú z dlhodobej istoty plánovania a dobrých podmienok. Takto vytvárame stimuly a odmeňujeme angažovanosť našich partnerov. Výsledok: S mnohými z našich strategických dodávateľov spolupracujeme na základe dôvery už viac ako 15 rokov.
Spoločnosť Otto International (OI) je dôležitým spojovacím článkom s miestnymi trhmi. Naša interná sourcingová agentúra zabezpečuje, aby sa témy a cieľové skupiny dali efektívne riešiť priamo na mieste. Implementácia našej stratégie CR „positive choice“ v spoločnosti oi je koordinovaná prostredníctvom centrálnej pozície. Naše miestne tímy bonprix v spoločnosti oi sú styčným bodom pre dodávateľa. Zabezpečujú, aby boli otázky CR neoddeliteľnou súčasťou našej každodennej spolupráce.
Otto Group. Ako súčasť spoločnosti Otto Group sme úzko integrovaní do štruktúr a procesov celej skupiny, pomocou ktorých Otto Group v uplynulých rokoch a desaťročiach spájala hospodársku činnosť so sociálnou a ekologickou zodpovednosťou. Tam, kde môžeme spoločne dosiahnuť viac, sa spoliehame na koncernové opatrenia. Príkladom je sociálny program spoločnosti Otto Group, spoločné usmernenia, napríklad o riešení práce z domu, subdodávok alebo zamestnancov utečencov, ako aj požiadavky celej skupiny týkajúce sa používania chemikálií alebo dobrých životných podmienok zvierat a boja proti korupcii a získavaniu nespravodlivých výhod. Spoliehame sa tiež na jednotný postup v rámci skupiny pokiaľ ide o mechanizmus sťažností.
